Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Innsynskrav

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

I offentleglova § 28 heter det at "innsyn kan krevjast skriftleg eller munnleg". Nittedal kommune sin postliste gir mulighet for innsending av skriftlige innsynskrav i dokumenter som behandles i P360. De innsynskravene mottas av dokumentsenteret og fordeles til de aktuelle avdelingene/saksbehandlerne, som har ansvar for å besvare dem innen tre virkedager.

Dersom ansvarlig saksbehandler gir innsyn i et dokument som unntas offentlighet etter offentleglova §§ 13-27 (f.eks. ved partsinnsyn) må det sørges for at dokumentet tilsendes bestilleren via sikker kanal (KS Svarut eller rekommandert post)

Innsynsbegjæringer i deponert dokumentasjon videresendes til ansvarlig avdeling/saksbehandler, som kontakter IKA Opplandene og bestiller dokumentet(-ene) det bes om innsyn i. Deretter sender ansvarlig avdeling/saksbehandler svar til bestilleren.